Jedwabisty krem z pieczonych pomidorów z kalafiorem

Hej!

Nie dalej jak w niedzielę obchodziłam swoje urodziny. Dlatego też postanowiłam zaprosić moich znajomych na sobotę na kolację. Dla mnie takie spotkanie to niesamowita okazja do przyrządzenia czegoś pysznego do jedzenia. Tym razem postanowiłam zaczerpnąć pomysł z rozpowszechnianej wszem i wobec Jadłonomi. Tym razem postawiłam m.in. na przepyszny, jedwabisty krem z pieczonych pomidorów z kalafiorem. Nigdy dotąd nie piekłam ani pomidorów, ani kalafiora, więc była to dla mnie samej wyprawa po nowe smaki. I na całe szczęście wyszłam z niej obronną ręką. A właściwie łyżką :P

Kalafior jak dobrze wiemy wywodzi się z rodziny kapustowatych i odkryłam go na nowo, kiedy dowiedziałam się, że spokojnie można go upiec w piekarniku, dzięki czemu zyska nowy, słodki i ciepły smak. Przygotowany w ten sposób zyskuje nowy inny wymiar aromatów. Polecam każdemu się o tym przekonać.

Przepis na zupę jest banalnie prosty, a czas jej przygotowania to około godzina.

Składniki:

*1 kg pomidorów malinowych
*ok. 500 g kalafiora
*olej
*sól
*cebula
*szczypta cynamonu
*1,5 l bulionu warzywnego
*śmietana 30%

**Po wersję wegańską zapraszam na stronę Jadłonomi (kliknij w link)

Jak przygotować taką pyszną zupę?
To bardzo proste:
Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Kalafiora podziel na różyczki, a łodygę pokrój w kostkę. Włóż do dużej miski, dodaj łyżkę oleju, sporą szczyptę soli i dokładnie natrzeć rękami. Pomidorom natnij skórkę na krzyż. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wysyp na nią kalafiora, a obok ułóż pomidory. Tak przygotowane warzywa wsuń do nagrzanego piekarnika i piecz przez 30 – 35 minut do czasu, aż kalafior zacznie się rumienić. Kiedy warzywa będą upieczone wyjmij blachę na blat i pozwól im chwilę odpocząć. W tym czasie cebulę pokrój w półksiężyce, a na dnie dużego garnka rozgrzej olej. Dodaj cebulę i smaż przez 2 – 3 minuty na niewielkim ogniu, aby lekko się zarumieniła. Dodaj do garnka upieczonego kalafiora, zamieszaj i smaż ok. 2 minuty na małym ogniu po czym wlej bulion i gotuj pod przykryciem przez 15 minut. W tym czasie upieczone pomidory obierz ze skórki i pozbądź się szypułek. Dobrze jest robić to nad miską, aby zebrać cały sok i wlać go później do garnka z zupą. Do miękkiego kalafiora w bulionie dodaj pomidory, gotuj ostatnie 5 minut, po czym zblenduj na gładko. Dopraw do smaku solą. Ja swoją zupę doprawiłam jeszcze śmietaną w trakcie gotowania. Użyłam 30 %, ponieważ lubię jej lekko kremowy smak.


Mam nadzieję, że będzie wam smakowała.

XOXO

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeśli wybierasz się w podróż po Polsce...

Totalna klasyka

Tale as old as time... czyli historia stara jak świat opowiedziana przez dwa kompletnie różne pokolenia